Dnešní
lidstvo, řekl
Svatý otec Benedikt XVI.,
nese znamení hříchu, jenž mu zabraňuje nadále rozvíjet ony
hodnoty bratrství, spravedlnosti, pokoje, které si vytyčilo ve
slavnostních prohlášeních.
Víme,
že tyto hodnoty "rovnost, svornost, bratrství..." vložil
do vínku mnohým scestným hnutím v Církvi prostřednictvím svých
propagátorů ten, kdo na sebe bere škrabošku anděla světla. A
tak "světlo", osvícenství v "tmářských"
dobách se stalo příčinou násilného oddělení světla od
temnoty, noci ode dne: pod rouškou líbivých ideálů, znečištěných
pýchou, vneslo rozdělení mezi nejbližší: v Církvi, v rodině,
ve společnosti. Dokonce na sebe i dnes toto hnutí bere na sebe
úlohu nadřazeného soudce – nad Bohem i nad svobodou člověka a
usurpovaným právem odsuzuje oba extrémy, do nichž se samo
propadá: svobodu a pevný řád, takže vzniká v tomto hnutí
slepenec, který si samo nechce přiznat, slepenec neomarxismu a
neofašismu, jak před několika dny výstižně odhalil toto
nechtěné tajemství ve své promluvě Otec Petr Piťha.
Již
od počátku řízené ilegální migrace přes těmi, kdo ji měli
střežit opuštěné hranice Evropské unie, Církev in capite et in
multis membris v Evropě zopakovala chybu, jíž se v politice
dopustila vícekrát v historii. Ve Francii před "revolučním"
rokem 1798, v době nástupu Napoleona Bonaparte, v období před
"revolučním rokem 1848, v době Bachova "absolutismu",
v Rusku před události v roce 1905 a 1917, před první a druhou
světovou válkou.- Nezazněl "in capite et in membris multis"
rozhodný hlas, v dané chvíli vyžadující nekompromisnost.
Nezazněl hlas smiřující německy a česky mluvící katolíky na
území tzv. První československé republiky, nezazněl hlas
vyzývající k pokání tyto Němce a Čechy po skončení hrozné Druhé
světové války jako možné řešení poválečného uspořádání
poměrů v republice, ale především v Církvi.
. Nezazněl hlas smiřující po agresi vojsk
Varšavské smlouvy v roce 1968 na území tehdejší takzvané
"socialistické" Československé republiky agresi
nominálních či latentních Slovanů vůči nám – Slovanům – k
usmíření mezi nimi a námi.
Nezazněla
výzva k pokání a usmíření po tzv. "něžné revoluci"
v roce 1989.
Stejně
nezazněl hlas, který by jasně odkryl současné temné pozadí –
ekonomické, ale především pyšné – ďábelské řízené
demagogie národů Evropy, vedené ekonomickou mafií.
Ďábel
miluje rozdělení.Nechali jsme se rozdělit. Ďábel nenávidí
jednotu a proces sjednocování, nechali jsme jej pomluvit.
"Kdo
vytrvá až do konce, bude spasen," říká
náš Pán a Spasitel Ježíš Kristus. On nás vede k principu
jednoty a sjednocujícího procesu, který "je vyčleněn"
z vlivu ďábla a všech, kdo mu ochotně či neochotně slouží.
Tím principem je On – Bůh a člověk, který v sobě nese sjednocení božského a lidského světa, věcí viditelných i neviditelných. On se proto narodil v Betlémě, aby přinesl lásku, kterou nikdo nemůže obrátit v nenávist, jen ďábel a ti, kdo se rozhodli mu sloužit.
A
tak v dějinách – v rozhodujících i "oddychových"
dobách - světci obraceli své srdce k principu, původci sjednocení
a cenili si nejvíce – opět principielně – jednoty své duše
s Trojjediným Bohem; obraceli k Němu srdce zatvrzelých hříšníků
– zatvrzelých proto, že hříšníky byli i oni sami, hříšníky
"in conversione continua".
Naproti
tomu ti, kdo podněcovali tzv. "náboženské" či
ekonomické války, byli vždy ti, jimž se pokání, lítosti nad
službou satanu nedostávalo; ti v kritické chvíli kajícnost odmítli.
Na
maličkostech se poznává velikost a hloubka rozdělení, které
působí duch zla.
Předvolební
období rozvířila v naší zemi (ale přenesla se i do sousedních
"vesnic" Evropské unie) debata, zda přijmout nebo
nepřijmout padesát syrských sirotků údajně trpících v řeckých
"detenčních" zařízeních pro asylanty.
Pozoruhodným
završením – i odpovědí na otázku proč jsme rozděleni a jaká
vede cesta ke sjednocení, je odpověď Velvyslanectví Syrské
arabské republiky na dotaz ohledně přijetí těchto – zatím
imaginárních - padesáti sirotků na území ˇČeské republiky".
Prohlášení, uveřejněné na serveru Pravdivě.eu
bylo
jako pravé ověřeno i telefonickým dotazem, a tak byla jeho
důvěryhodnost a autenticita potvrzena. Byla tím potvrzena i naše
nedůvěra a falešné myšlení a vyjadřováním v jehož zajetí
se již namnoze nacházíme – a slova od syrské autority – ať
je oním státním úředníkem křesťan či muslim – nás mají
jako čistější voda vnikající do našich kalů – zahanbovat a
vést k lítosti nad rozdělením a neschopností se sjednocovat s
Ježíšem, který říká, abychom v životě v Jeho království
lásky, pokoje a spravedlnosti vytrvali až do konce, do Jeho
slavného příchodu, kdy přijde soudit živé i mrtvé.
O.
Oldřich
Velvyslanectví
Syrské arabské republiky v Praze - oficiální vyjádření ke
kauze "sirotci".
Rozhodnutí
o přijetí nebo nepřijetí je věc českých úřadů, a tato
iniciativa vysílá v podstatě symbolické gesto na nesprávném
místě. Syrský zákon neumožňuje adopci sirotků do zahraničí.
Řada českých aktivit k pomoci sirotkům, nebo uprchlíkům, se
uskutečnilo ve formě podpory na území Sýrie, kde se nachází
stovky sirotčinců a miliony vnitřních uprchlíků. Proto, pokud
někdo má upřímně zájem o pomoc, tak správná cesta je pomoc na
území Sýrie, protože syrští sirotci nejsou na prodej. Chtěli
bychom také poukázat, že v sociálním životě v Sýrii a
syrských tradicích, díky rodinným vazbám, je celkem dost dobře
fungující mechanismus v péči o sirotky.
Kromě organizací podporovaných státem, ministerstvem sociálních věcí, jsou další dobročinné organizace řízené náboženskými centry, křesťanské a muslimské, které pečují o sirotky v Sýrii. Myslíme si, že by bylo lepší, aby politici vytvářeli prostředí, které by umožnilo sirotkům a uprchlíkům vrátit se zpátky na území Sýrie, kde je pro ně daleko lepší životní prostředí. A také, aby se Evropské instituce podílely na obnově terorem zničené infrastruktury v Sýrii, aby lidé ze Sýrie nadále neměli zapotřebí Sýrii opouštět.
Kromě organizací podporovaných státem, ministerstvem sociálních věcí, jsou další dobročinné organizace řízené náboženskými centry, křesťanské a muslimské, které pečují o sirotky v Sýrii. Myslíme si, že by bylo lepší, aby politici vytvářeli prostředí, které by umožnilo sirotkům a uprchlíkům vrátit se zpátky na území Sýrie, kde je pro ně daleko lepší životní prostředí. A také, aby se Evropské instituce podílely na obnově terorem zničené infrastruktury v Sýrii, aby lidé ze Sýrie nadále neměli zapotřebí Sýrii opouštět.
Introit
mešní slavnosti této neděle hovoří o prorocích, jejichž
pravdomluvnost se má ukázat – a podle zaměření všech textů osmnácté neděle po slavnosti Seslání Ducha Svatého –
nejpozději "v poslední den".
Naše
naděje je posilována Božím slovem, abychom si stále uvědomovali,
že vše, čím se máme zabývat, má být hodnoceno a ceněno podle
vztahu k věčnosti, u jejichž bran se budeme i zodpovídat za
všechny své myšlenky, slova, skutky i opominutí tohoto trojího.
KOMENTÁŘ
K NEDĚLNÍM TEXTŮM MŠE SVATÉ PODLE MYŠLENEK PAPEŽE BENEDIKTA
XVI.
Evangelium,
řekl před dvanácti lety ve své promluvě Svatý otec Benedikt
XVI., představuje
různá uzdravení vykonaná Kristem...dnes je to ochrnutý, jehož
na lehátku čtyři lidé přinášejí k Ježíšovi, který - když
vidí jejich víru - říká ochrnutému: "Synu,
odpouštějí se ti hříchy".
Tím dává najevo, že chce uzdravit především ducha. Ochrnutý
je obrazem každé lidské bytosti, které hřích zabraňuje
svobodně se pohybovat, kráčet po cestě dobra, dávat ze sebe to
nejlepší. Vždyť také zlo, jež se v duchu uhnízdí, svazuje
člověka osidly lži, hněvu, závisti a jiných hříchů a krok za
krokem ho ochromí. Proto Ježíš, vyvolávaje pohoršení
přítomných zákoníků, nejprve říká: "Odpouštějí
se ti hříchy," a
teprve potom, aby dokázal, že má moc odpouštět hříchy, kterou
mu udělil Bůh, dodává: "Vstaň, vezmi své
lehátko a jdi domů,"
a zcela ho uzdravuje. Poselství je jasné: člověk ochromený
hříchem potřebuje Boží milosrdenství, které mu přišel
darovat Kristus, aby celá jeho existence mohla po uzdravení srdce
znovu rozkvést.
Také
dnešní lidstvo nese znamení hříchu, jenž mu zabraňuje nadále
rozvíjet ony hodnoty bratrství, spravedlnosti, pokoje, které si
vytyčilo ve slavnostních prohlášeních. Proč? Co ho blokuje na
jeho pouti? Co ochromuje tento všestranný lidský rozvoj? Dobře
víme, že z historického hlediska existuje celá řada příčin a
že problém je složitý. Avšak Boží slovo nás vybízí, abychom
se na svět dívali s vírou a důvěřovali Ježíši, stejně jako
lidé, co nesli ochrnutého, že pouze on může opravdu uzdravovat.
Hlavním
záměrem mých předchůdců, zvláště milovaného Jana Pavla II.,
bylo přivést lidi naší doby ke Kristu Vykupiteli, aby je mohl na
přímluvu Neposkvrněné Panny Marie uzdravit. I já bych chtěl
pokračovat na této cestě. Zvláště v první encyklice " Deus
caritas est " jsem zamýšlel ukázat věřícím i celému
světu Boha jako pramen autentické lásky. Pouze Boží láska může
ozdravit srdce člověka a pouze tehdy, když se uzdraví srdce,
ochromené lidstvo může povstat a kráčet dál. Boží láska je
pravá síla, která obnovuje svět. Prosme společně o přímluvu
Panny Marie, aby se každý člověk otevřel lásce milosrdného
Boha a aby tak lidská rodina mohla být uzdravena od všech forem
zla, které ji trýzní.
LITURGICKÁ MEŠNÍ ČTENÍ V RITU ANTIQUIOR:
Osmnáctá
neděle po seslání Ducha Svatého
V
Epištole
děkuje
svatý Pavel, jak píše, "neustále
Bohu".
Děkuje za Korintské, ale implicitně za nás, za všechny čitatele
tohoto listu ve všech staletích, "za
Boží milost, která nám byla dána prostřednictvím Krista
Ježíše".
Získali jsme "bohatství
poznání i nauky".
"Svědectví
o Kristu",
Jeho obětní smrt za naše hříchy a Jeho zmrtvýchvstání svým
životem Korintští křesťané potvrdili jako pravé. Jediná věc,
na niž je třeba s touhou nyní čekat, je den, kdy přijde náš
Pán Ježíš. On dá těm, kdo v Něj věří, "vytrvalost
až do konce".
Evangelium
nás vybízí, abychom se v každé situaci přiklonili na stranu
Ježíšovu. V Kafarnau, při uzdravení ochrnutého, jak čteme v
evangeliu podle sepsání svatého Matouše, stojí na jedné straně
ti, kteří Ježíše nenávidí. Vyčítají Mu totiž, že odpouští
hříchy. On si však právem osobuje moc, kterou jako Druhá božská
osoba má: moc Stvořitele, který povolává každého člověka s
láskou k životu, s láskou, která mu dává svobodu se rozhodnout
pro Něj či pro ďábla; a Vykupitele, který přichází ty, kdo
touží po osvobození z moci ducha zla, opět přivést do
Království lásky, pokoje a spravedlnosti – do království
vzkříšených, kam mohou vstoupit jen ti, kterým byly odpuštěny
hříchy.
LITURGICKÁ
MEŠNÍ ČTENÍ V MISÁLU PAPEŽE PAVLA VI.:
25.
neděle v mezidobí
Smrt proroka – v tomto případě mluvícího pravdu – má být zkouškou pro víru bezbožných. Zkouškou, která je jejich svévolným hazardem se spásou jejich duší i rouháním vůči Bohu.
-
Ve čtení z knihy Moudrosti slyšíme prorocky slova těch, kdo k
smrti odsoudili Ježíše, svého Soudce v Poslední den.
Bezbožníci řekli: "Číhejme na spravedlivého, podívejme se, zda jsou pravdivá jeho slova, zkusme, jak to s ním skončí.
Je-li spravedlivý Božím synem, Bůh se ho ujme a vysvobodí ho z ruky protivníků. Zkoušejme ho soužením a trápením, abychom poznali jeho mírnost a přesvědčili se o jeho trpělivosti. Odsuďme ho k hanebné smrti, zda nalezne ochranu, jak říká."
Ty, Bože, volá svatý Žalmista, se postarej o mé právo. Volá i jako prorok s vírou v budoucí vzkříšení, která dá svatým Ježíš Zmrtvýchvstalý: "Pán mě udržuje naživu.!"
Bože, zachraň mě pro své jméno, svou mocí mi zjednej právo! Bože, slyš moji modlitbu, popřej sluchu slovům mých úst!
Neboť povstali proti mně zpupní lidé, násilníci mi ukládali o život, na Boha nebrali ohled.
Hle, Bůh mi pomáhá, Pán mě udržuje naživu. Budu s radostí přinášet oběti, chválit tvé jméno, Hospodine, že je dobré.
Ve čtení z listu svatého apoštola Jakuba slyšíme usvědčující slova o "konfliktních žádostech", které jsou v srdci toho, kdo se odvrátil od cesty Ježíšova a Otcova Ducha v Církvi. Prosba v modlitbě pak je špatná: "prosíte špatně"; není vyslyšena – duch zla tak ještě podryje víru, která by jinak vedla dotyčného ke spáse v Poslední den.
Milovaní!
Kde vládne nevraživost a sobeckost, tam je zmatek a kde jaká špatnost. Moudrost shora je však především čistá, dále pokojná, shovívavá, poddajná, plná milosrdenství a dobrých skutků, ne obojetná ani pokrytecká. Ti, kdo usilují o pokoj, rozsévají v pokoji semeno, jehož plodem je spravedlnost.
Z čeho vznikají války, z čeho boje mezi vámi" Jen z vašich žádostí, které bojují ve vašich údech. Žádáte, ale nemáte; zabíjíte a nenávidíte, a přesto nemůžete dosáhnout ničeho; bojujete a válčíte, ale nic nemáte, protože neprosíte. Prosíte, a nic nedostáváte, protože prosíte špatně: chcete to potom rozplýtvat na své rozkoše.
Ježíš, náš Pán a Vykupitel, ukazuje v dnešním úryvku z evangelia podle sepsání svatého Marka těm, kdo se povyšují a také těm, kdo tomuto "konfliktu "z žádosti a rozkoše" jsou přítomni, dítě jako vzor důvěry, podřízenosti, posvátného řádu, Božího dětství, které vede k věčné spáse.
Ježíš a jeho učedníci sestoupili s hory a procházeli Galilejí, ale on nechtěl, aby o tom někdo věděl. Poučoval totiž své učedníky a říkal jim: "Syn člověka bude vydán lidem do rukou, a zabijí ho, ale za tři dni po své smrti vstane." Oni však té řeči nerozuměli, ale báli se ho zeptat.
Potom přišli do Kafarnaa. Když byl v domě, zeptal se jich: "O čem jste cestou rozmlouvali?" Oni mlčeli, protože cestou mezi sebou rozmlouvali o tom, kdo z nich je největší.
Ježíš se posadil, zavolal si svých Dvanáct a řekl jim: "Kdo chce být první, ať je ze všech poslední a služebníkem všech."
Pak vzal dítě, postavil ho před ně, objal ho a řekl jim: "Kdo přijme jedno z takových dětí kvůli mně, mne přijímá; a kdo mne přijme, nepřijímá mne, ale toho, který mě poslal."
(Z
homilie Svatého otce Benedikta XVI. před
modlitbou Anděl Páně
19. 2. AD MMVI; http://radiovaticana.cz/clanek.php?id=5343)
Otec
Vladimír Mikulica
MODLITBA
PO SVATÉM PŘIJÍMÁNÍ
Vyvolil
sis Ježíši, Hostiteli mé duše,
tuto
chvíli, toto místo a slova,
která
mé duši svěřuješ,
abych
nyní – při mystické svatební hostině, na niž jsi mne pozval -
s
Tebou obnovil ztracenou jednotu, ztracený Ráj,
abych
opět vstoupil plně do Tvého království na této zemi,
do
nitra Církve, kde jsi Ty, Otec a Duch, andělé, svatí...
Abych
vstoupil do místa prosyceného Tvou láskou,
do
místa sjednocení s Tebou v Duchu Svatém,
do
místa radosti Otce,
který
chce – a činí tak – "multos"
přivést
k návratu do vyššího stavu, než byl Ráj,
k
vyšší apokatastasi,
než
je představována popírači Tvého nepřítele satana.
Vyvolil
sis nás, svaté hříšníky,
vyvolil
sis slabé, ale jen kající,
a
proto silné, vědomé si svých slabostí,
ale
přenášející sílu Tvého a Otcova Ducha do tohoto světa
-
nejprve do církevních společenství
a
přichází usmíření a sjednocení
-
poté do občanských společností a iniciativ:
a
přichází pravé prorocké slovo, často nekompromisní,
které
vede k pokání, k obrácení k Tobě
k
usmíření a sjednocení křesťanů a občanů:
slovo
dobré politické volby,
slovo
Tvé vítězné strany v "polis" a především v Církvi,
strany,
jež jako jediná ve volbách již zvítězila
nad
duchem rozdělení;
vítězství
nad ním jsi již přinesl na tuto zemi.
"Kdo
vytrvá" – kdo meč,
jejž
jsi přinesl,
neodloží
mezi věci, které "nepotřebuje";
kdo
vytrvá až do konečného konfliktu
v
hodině posledního rozhodnutí,
Posledního
soudu,
"bude
spasen".
Amen.